Hur är vissa funtade igentligen?

Jag och min kompis var på ett café idag och drack kaffe. Jag spättsade öronen då ett par som satt bakom mig började komma in på ett samtalsämne om bulimi.
Ena hävdade att hon hade haft bulimi och gav olika förslag på hur man kunde upptäcka sånt. Ett var bland annat: "om en person kommer ut och luktar tandkräm efter ett toalettbesök är det ett allvarligt tecken på att personen lider av bulimi".

Jag finner faktiskt inga ord för det, får man inte ens gå och borsta tänderna inne på toaletten innan den människan ska fundera på om man har ätstörning? Det är normalt att borsta tänderna. Visserligen ett per gånger om dagen, men jag kan rätt va det är gå och borsta tänderna då jag känner mig äcklig i munnen, och det kan vara mitt på dagen, om natten eller vilken tid som helst på dygnet. Jag hatar verkligen sådanna som tror att dom är små "experter" på ett område dom igentligen inte vet ett skit om och bara gissar sig till sanningen. Gah!

Om man inte är kunnig inom ett område så ska man hålla käften! Man gör bara bort sig ändå...  


Kommentarer
Postat av: Anonym

det de sa kan vara ett av flera tecken, döm dem inte för de kan ha rätt; att plocka ut en av deras meningar och sedan ställa den på sin spets framställer dem verkligen som idioter och det är en snäv människosyn.

2008-11-22 @ 16:25:24
Postat av: Flower

visst, det var bara en mening jag tog upp. Men det va inte bara den meningen jag hörde. Människan lät inte klok...

2008-11-22 @ 21:02:02
URL: http://foranamia.blogg.se/
Postat av: Demonic

Hm, man skall ju inte ens borsta tänderna när man spyr, då blir de ju sämre. =/

2008-11-23 @ 16:14:30
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0