Dags att sätta fart!

Eftersom jag blir klar uska till jul har jag nu bestämt mig för att börja satsa på min ridning igen.
Jag tävlade dressyr förut på elitnivå när jag red ponny. Sen gick jag över till stor häst och fick en del vinster på regional nivå. Sen kände jag att jag hade förmycket med skolan, eftersom jag gick på gymnasiet, och behövde engagera mig i utbildningen istället. 

Men nu har jag bestämt mig för att skaffa en ny häst, hade tänkt mig 1½ årig helst vallack eller hingst, en hannoveranare (tyst stam). Eftersom jag måste måste väga så lite som möjligt när den rids in vid tre år så måste jag sätta fart med min vikt. Dessutom kan man inte se ut som en säck potatis i sadeln när man rider dressyr. Det skulle inte se något vidare trevligt ut. Ordet dressyr är ju elegant, fint och stilrent. Jag har då sätt många exempel på överviktiga personer som suttit i en sadel på tävlingar. Det  ser inte klokt ut!

Nu ska jag säga ja till allt jobb bemanningen ringer om, spara så mycket som möjligt i månaden och vrida och vända på varenda krona. Sen sa faktiskt mamma till mig igår att vi skulle dela på hästen, betala halva var av allting. Men hästen får ju inte vara för dyr heller fast samtidigt ska det ju vara något att kunna tävla i framtiden. Något som kommer att kunna hålla för minst nationella tävlingar. Jag får se vart allt landar, har ju en del tyska kontakter med som jag funderar på att kontakta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0