släktingar på fika..

Jag fyllde som sagt 23 igår, vilket innebär att släktingarna kommer på besök idag, gah!
Ja då är man ju tvungen att engagera sig i fikat, eftersom man alltid ska ha fikabröd när man ska försöka sitta och ha lite trevligt och prata. Men jag tycker inte alls att fikabröd är en trevlig social grej!

Varför kan inte folk bara dricka ett par koppar kaffe och vara nöjd sen? Hur som helst så har jag kladdat ihop något fikabröd istället för att köpa. I mitt fikabröd vet jag ju exakt hur mycket socker och fett det finns, dessutom har jag letat upp det smalaste alternativet jag kunde hitta. Så 3 olika dopp till kaffet har jag bakat ihop och idag innan dom kommer ska jag köpa light glass. och så ska jag göra någon sås till och fixa ihop något strössel. De borde folk bli lite nöjd med iaf.

Jag måste ju naturligtvis ta ett fikabröd till kaffet jag med så att det inte verkar konstigt, men den ska jag spara och tugga på så länge som möjligt. Jag tar en bit äppelkaka, dom hårda kakorna är mer socker och fett i, men samtidigt är dom mindre. Aja, det visar sig hur det blir. Och så ska jag försöka skymma min skål sen när vi ska äta glass och ta ungefär ½ sked och smutta lite på de. Som sagt det får ju inte vara alltför underligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0