Bakar

Bakar bagels. Har nyss fått in allt i ugnen. Bagels med grovsalt istället för sesamfrö. Bagels med grovsalt påminner om obwarzanki bröd i kringlor, som kommer från Polen. Dom säljer sånna vid små stånd för 1,20-1,40 Zloty.

Jag saknar de brödet otroligt mycket, fast det är mycket kalorier i de. Men jag har aldrig ätit godare bröd än Obwarzanki. Tyvärr hittar jag inte receptet på de någon stans på nätet, då blir de bagels med grovsalt istället. En kringla (ca 120 g) ligger på ungefär 320 kalorier

Eftersom jag håller mig runt 100 kalorier om dagn så får jag äta en halv och dricka vatten till.

Jag glömde, absolut inte med flit, oljan i degen. Såg att den stog kvar på bordet när degen jäst 5 minuter redan, så då blev de ingen olja i. Men mindre kalorier då och jag tror heller inte de blir så mycket skillnad utan olja. Det visar sig


Kommentarer
Postat av: Tssa

100 kalorier om dagen? 1000 ska det väl vara? :)

2012-10-13 @ 11:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0